Παρόλα αυτά,έχουμε όμως τη δυνατότητα να μειώσουμε σημαντικά τους ρύπους που απελευθερώνονται στο περιβάλλον,ακολουθώντας μερικές απλές οδηγίες της οικολογικής οδήγησης.Ως οικολογική οδήγηση ορίζεται η συνεπή,ήπια και ασφαλής οδήγηση σε χαμηλό αριθμό στροφών κινητήρα(1200-2500 στροφές ανά λεπτό)και ήπιες επιταχύνσεις.
Η οικολογική-οικονομική οδήγηση έχει εισαχθεί από τον Ιανουάριο του 2009 στην εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης.Όχι μόνο στο θεωρητικό κομμάτι απόκτησης του διπλώματος οδήγης,όπου υπάρχει ειδικό εγχειρίδιο που περιέχει οδηγίες οικολογικής οδήγησης,αλλά και στο πρακτικό,με ειδικές διαδικασίες,μέσω των οποίων θα εξετάζεται η ικανότητα του οδηγού σε eco-driving.Καποιός όμως ο οποίος είναι χρόνια οδηγός,έχει τη δυνατότητα να μάθει να οδηγεί οικολογικα?Η απάντηση είναι...Φυσικά και μπορεί!
Οδηγίες οικολογικής οδήγησης...
-->Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα.
-->Αποφυγή μεταφοράς περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής.
-->Σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος.
-->Αποφυγή πατήματος του γκαζιού στο μέγιστο.Όσο πιο πολύ βυθίζεται το πετάλι τόσο πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεται,ασχέτως από τις στροφές του κινητήρα.
-->Συνεπή (αν όχι μηδαμινή) χρήση του κλιματισμού.H λειτουργία του κλιματισμού αυξάνει από 10-14% την κατανάλωση καυσίμου.
-->Σβήσιμο του κινητήρα σε στάσεις άνω του ενός λεπτού.
-->Ομαλή επιβράδυνση του οχήματος.Προβλέψτε την απαιτούμενη επιτάχυνση ή επιβράδυνση του οχήματός σας,ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.
-->Κάντε γρήγορες αλλαγές προς τις υψηλές σχέσεις και καθυστερείστε τις αλλαγές προς τις μικρές σχέσεις μετάδοσης(με άλλα λογια οδηγείται όσο είναι δυνατόν με 4η ή 5η).
-->Έλεγχος της πίεσης των ελαστικών μια φορά το μήνα.Μια μικρή απόκλιση από το κανονικό φούσκωμα μπορεί να σας κοστίσει πολλά.Αν τα λάστιχα δεν είνα φουσκωμένα στη σωστή πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής,τότε καταναλώνετε 1,3-3,7% περισσότερο καύσιμο.
Ποιά είναι όμως τα οφέλη της οικολογικής οδήγησης?
-->10-25% λιγότερα ατυχήματα, επομένως βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
-->10-25% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και συνακόλουθα μείωση των εκπεμπόμενων αέριων ρύπων.
-->σημαντική μείωση ηχορύπανσης.
-->μείωση του ενεργειακού κόστους, καθώς και του κόστους συντήρησης του οχήματος και ασφάλισής του.
-->μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημόσια και ιδιωτικά οχήματα.
-->μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημόσια και ιδιωτικά οχήματα.
-->ίσος χρόνος ταξιδίου σε σχέση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης.
Eκτιμήσεις λένε ότι με την οικολογική οδήγηση οι οδηγοί μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου έως και 25%.Και,αν το οικονομικό όφελος δεν σας λέει τίποτα έχει υπολογιστεί πως αν όλοι οι οδηγοί της Ε.Ε. υιοθετούσαν τον οικολογικό τρόπο οδήγησης και μείωναν την κατανάλωση καυσίμου κατά 10%,τότε οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα θα μειώνονταν στην Ευρώπη κατά 50 εκατομμύρια τόνους ετησίως!! Στη Βρετανία υπολογίσθηκε πως, αν μείωναν την ταχύτητά τους τα 15 εκατομμύρια των οδηγών που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας των 70 μιλίων/ώρα (113 χλμ. /ώρα), οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα θα μειώνονταν κατά 890.000 τόνους τον χρόνο.
Ακόμη η αλλαγή ταχύτητας ανάμεσα στις 2.000 και τις 2.500 στροφές ανά λεπτό, όχι μόνο βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά μειώνει επίσης την ηχορύπανση. Ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί στις 4.000 στροφές ανά λεπτό κάνει τόσο θόρυβο όσο 32 αυτοκίνητα που λειτουργούν στις 2.000 στροφές ανά λεπτό!
Βλέπουμε λοιπόν από τα παραπάνω πως ο καθένας μας θα μπορούσε να οδηγήσει οικολογικά.Τα οφέλη τόσο για τον πλανήτη μας,όσο και για εμάς τους ίδιους είναι πολλαπλά.Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να κάνουμε είναι η εφαρμογή των οικολογικών οδηγιών.
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο και κυρίως καλογραμμένο!
ReplyDeleteΑν και κόπηκα στην εξέταση για το δίπλωμα (στο δεξί παρκάρισμα χαχαχαχα) σίγουρα θα τα εφαρμόσω τις οδηγίες (αν και προς το παρόν την αποφυγή μεγάλης πίεσης στο γκάζι δεν την κατέχω, μου σβήνει ο κινητήρας!)
me to daskalo pou emplekses logiko mou akougetai...elpizw toulaxiston na s ema8e ta mustika ths oikologikhs odhghshs!!!stadarrrr
ReplyDelete