
Οικολογικά πλοία με...προυπυρεσία
Auriga Leader
Πρόκειται για ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων(6500 αυτοκίνητα) που ανήκει στην εταιρία NYK lines και μεταφέρει κυρίως αυτοκίνητα της εταιρίας TOYOTA . Ήταν το πρώτο πλοίο τέτοιου μεγέθους(200 m μήκος) που χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια για να καλύψει μέρος της απαιτούμενης ενέργειας για πρόωση και όποια άλλη λειτουργία χρειάζεται Με αυτό τον τρόπο καλύπτει το 0,05% της ενέργειας για πρόωση και το 1% της ανάγκης του για ηλεκτρική ενέργεια, αποτέλεσμα είναι μία μείωση 10 τόννων καυσίμου και 40 τόννων CO2 το χρόνο.
Navy's corvette 

Η νέα κορβέτα του αμερικανικού ναυτικού, μπορεί να μεταφέρει 24 άτομα και να αναπτύξει ταχύτητες 40 κόμβων. Η μεγάλη διαφορά του έγκειται στο ότι το σκάφος αυτό χρησιμοποιεί καύσιμο 50% απο άλγη (βιοκαύσιμο) και 50% diesel. Μπορεί να κοστίζει ακριβά στους Αμερικανούς πολίτες αυτό το σκάφος (100$ ανα γαλόνι βιοκαυσίμου) αλλά οι ρύποι του είναι κατα 60% μειωμένοι σε σχέση με τα αντίστοιχου τύπου συμβατικά σκάφη.
MSC cruise

Αξίζει να γίνει μία αναφορά για την εταιρία αυτή, καθώς είναι η πρώτη που έχει λάβει διεθνή βραβεία για τις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί για να μειώσει το οικολογικό αποτύπωμα των πλοίων της. Χρησιμοποιεί μονάδες βιολογικού καθαρισμού για την επαναχρησιμοποίηση του νερού πάνω στα πλοία, ανακυκλώνει το 80% του αλουμινίου, πλαστικού και χαρτιού που χρησιμοποιεί και καθώς χρησιμοποιεί καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, μπορεί να πλέει σε προστατευμένες ζώνες.
Φιλόδοξο Και Πολύ Οικολογικό

NYK SUPER ECO SHIP 2030
Αν και όταν κατασκευαστεί το πλοίο αυτό θα είναι το πιο οικολογικό container ship. Θα ανήκει στη εταιρία ΝΥΚ την ίδια εταιρία που έχει το Auriga Leader, παρά το μήκος των 352 μέτρων το πλοίο αυτό θα καταναλώνει 20% λιγότερο καύσιμο από τα αντίστοιχα πλοία ίδιου τύπου και 70% λιγότερους ρύπους CO2. Για την πρόωση του αυτό το τεράστιο πλοίο θα χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό από ηλιακή, αιολική ενέργεια και fuel cells. Όλο το σκάφος θα καλύπτεται απο ηλιακά πάνελ με συνολική έκταση 31000 τετραγωνικά μέτρα και θα μπορούν να αποδώσουν έως και 9 MW, που λόγω της χρήσης υπεραγώγιμων υλικών στα καλώδια ρεύματος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ελάχιστες απώλειες. Παράλληλα 8 αναδιπλούμενα πλήρως αυτοματοποιημένα κατάρτια θα μπορούν να ξεδιπλώνουν πανιά συνολικής επιφάνειας 4000 τετραγωνικών μέτρων που θα βοηθούν στην πρόωση. Όταν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν επαρκούν το πλοίο θα χρησιμοποιεί fuel cells υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ο εξαιρετικά πρωτοποριακός σχεδιασμός του εσωτερικού και εξωτερικού του πλοίου πέρα από τη μείωση της αντίστασης τριβής θα μειώνουν στο ελάχιστο τον χρόνο φορτοεκφόρτωσης Μάλιστα η εταιρία ανακοίνωσε ότι ίσως σε πιο μελλοντικά μοντέλα να είναι δυνατή και η διάσπαση του πλοίου σε μικρότερα τμήματα για ελαχιστοποίηση του χρόνου παραμονής στο λιμάνι. http://www.nyk.com/english/index.htm
Ίσως το πλοίο αυτό να είναι υπερβολικά φιλόδοξο σε περίοδο οικονομικής κρίσης, όμως άν σκεφτούμε πόσα δις $ έχουν ''χαθεί'' λόγο της οικονομικής φούσκας, ίσως τέτοια φιλόδοξα σχέδια να είναι απολύτως λογικά. Τα συμπεράσματα δικά σας......
No comments:
Post a Comment