Friday 14 January 2011

Θα μπορούσαν οι αγώνες αυτοκινήτων να πάρουν… πράσινη στροφή;

Οι αγώνες ταχύτητας ,και ιδιαίτερα οι αγώνες αυτοκινήτων αντοχής, είναι αναμφίβολα το τελευταίο πράγμα που έρχεται στο μυαλό των περισσοτέρων όταν σκέπτονται οικολογικά. Όμως οι διοργανωτές της American Le Mans Series (ALMS),πολύωρων αγώνων αυτοκίνητων στη βόρεια Αμερική, ισχυρίζονται ότι αξίζει η πρόκληση. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης οι ομάδες που διαγωνίζονται έχουν ως κίνητρο το Michelin Green X Challenge ,βραβείο που απονέμεται στους κατασκευαστές και τις ομάδες για τη συνολική επίδοση σε συνδυασμό με την ενεργειακή αποδοτικότητα του σε κάθε αγώνα.

Στην πρόσφατη κούρσα στο πλαίσιο του Petit Le Mans (που πραγματοποιήθηκε στην Αμερική στην πίστα της Ατλάντα Road), η ντιζελοκίνητη ομάδα της Peugot κατέλαβε την πρώτη θέση. Ο αγώνας, παραδοσιακά διαρκεί 1.000 μίλια ή δέκα ώρες, όμως για πρώτη φορά στην ιστορία του, λόγω καταρρακτωδών βροχών μειώθηκε καθώς έκανε την πίστα επικίνδυνη. Αλλά ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες, το Peugeot 908 κουπέ απέδειξε ότι εξακολουθεί να έχει το ολοκληρωτικό πλεονέκτημα της ταχύτητας. Ακόμα κι αν τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν κλιματισμό για να δροσίσουν τους οδηγούς στα κλειστά οχήματα, η επιπλέον ισχύς και η «ανώτερη αεροδυναμική" των οχημάτων έδωσαν το πλεονέκτημα της επίδοσης.

Πολλοί είναι οι κατασκευαστές οι οποίοι δέχονται την πράσινη πρόκληση. Σύμφωνα με racingwest.com , η Mazda σε συνεργασία με της BP εργάζονται για την ανάπτυξη "προηγμένων περιβαλλοντικών τεχνολογιών" και γι΄αυτό προώθησαν την ιδέα για εξ ολοκλήρου τροφοδοσία από βιοβουτανόλη έναντι των συμβατικών καυσίμων. Το αυτοκίνητο και η ανάπτυξη της έρευνας δεν ήταν επιλέξιμη για την επίσημη τοποθέτηση του αγώνα, αλλά έταιρο αυτοκίνητο της BP έτρεξε με καύσιμο E10 (10% αιθανόλης) και πληρούσε τις προδιαγραφές αγώνα.

Η ALMS είχε ηγετική θέση στον πράσινο αγωνιστικό κόσμο για αρκετά χρόνια πριν από την Michelin Challenge, επιτρέποντας την χρήση πολλών εναλλακτικών καυσίμων στον διαγωνισμό. Αυτό παρουσιάστηκε ως τάση με τη σειρά αγώνων από το 2006 όταν το πρώτο αυτοκίνητο turbo diesel, ένα Audi, διαγωνίστηκε και το 2007 εισήγαγε τη χρήση του Ε10 στα αγωνιστικά pit. Αυτό το καύσιμο είναι σχεδόν το ίδιο με το καύσιμο αιθανόλης που χρησιμοποιείται από τακτικούς καταναλωτές.

Είναι πρωταρχικής σημασίας το γεγονός ότι η προοδευτική προσέγγιση στην έρευνα και την ανάπτυξη αποτελεσματικής τεχνολογίας αυτοκινήτων είναι θέματα που δεν αφορούν μόνο την αγωνιστική κοινότητα, αλλά στόχος είναι εφαρμογή σε ευρεία κλίμακα στο επίπεδο των καταναλωτών. Η EPA , το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, και το SAE International-Society of Automotive Engineers- (μαζί με την American Le Mans και Michelin) δήλωσαν πρόσφατα ότι η ALMS είναι η μόνη σειρά αγώνων που θέτει σε εφαρμογή το λεγόμενο Πράσινο Αγωνιστικό πρωτόκολλο έτσι ώστε η βιομηχανία των αγώνων να αναπτύξει ακόμα καλύτερες τεχνολογίες, πιο φιλικά οχήματα προς το περιβάλλον τα οποία θα φθάσουν τελικά στο αγοραστικό κοινό.

Πράσινα χαρακτηριστικά της ALMS περιλαμβάνουν ανανεώσιμα βιολογικά καύσιμα (όπως αιθανόλες με βάση ξύλινα υπολείμματα και μηδενικού θείου, καθαρό ντίζελ), αναγεννητική τεχνολογία κινητήρων της ενέργειας και τον έλεγχο της ρύπανσης καυσαερίων, μεταξύ πολλών άλλων αυστηρών κριτηρίων.

Διάφορες οικολογικές πρωτοβουλίες από τους οργανωτές των αγώνων περιλαμβάνει το πρόγραμμα «υιοθέτησε ένα στρέμμα», πρόγραμμα που στοχεύει να διατηρήσει πάνω από 150 στρέμματα γης στην περιοχή του Las Californias. Με έναν αγώνα για να πάει στην ALMS, Audi Acura, και Mazda ηγούνται στην κατηγορία πρωτότυπο αφήνοντας πίσω τους Porsche, Ford, BMW.

Συνολικά, η ALMS έχει τοποθετηθεί σταθερά στην πρώτη γραμμή των πράσινων αγώνων σε όλο τον κόσμο. Γι΄αυτό συνεργάζονται και με άλλες μεγάλες διοργανώσεις με σκοπό να τους βοηθήσει να ανταποκριθούν στα κριτήρια του EPA Green Racing και να διαγράψουν ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον στο χώρο της οικολογικής οδήγησης.

No comments:

Post a Comment